In het derde deel van het blog over online koopgedrag gaat Realimpact in op de zogeheten big data: het verzamelen en analyseren van online gedrag van consumenten om zo de marketingactiviteiten te kunnen optimaliseren.
Door middel van interactie met online consumenten, kunnen webshop eigenaren data verzamelen die de voorkeuren van de consumenten reflecteren. De beschikbare data, gecombineerd met analytische gegevens, kunnen zorgen voor prijsoptimalisatie.
De mogelijkheid om het aanbod op de webshop af te stemmen op de individuele consument, biedt webshops de kans om meer winst te maken. Het analyseren van surfgedrag, bijvoorbeeld gegevens over eerdere aankopen, zorgen ervoor dat de virtuele etalage voor online consumenten steeds persoonlijk ingericht kan worden. Op deze manier hoeft de klant niet lang naar de gewenste aankoop te zoeken, wat ten goede komt aan de uiteindelijke conversie op de webshop.
Een stap verder is het aanbieden van individuele prijzen: de prijzen worden aangepast aan het profiel van de consument. Een gevaar dat hierbij komt kijken is dat de online privacy in het geding komt. Al meerdere malen laaide de discussie op dat (online) consumenten het recht hebben te weten wat er met hun gegevens gebeurd.
Voordelen gebruik van Big Data.
Wilt u weten wat Realimpact als online marketingbureau kan betekenen op het gebied van online klantbeleving en online koopgedrag? Of bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe u bezoekers opnieuw kunt bereiken via retargeting? Laat u dan terugbellen via onze contactpagina of geef zelf een belletje op 026-2100.202.