•  

Internationaal adverteren met AdWords

15 September 2014

Dit artikel - deel 4 in een reeks van 7 artikelen over het automatiseren van AdWords - geeft uitleg over internationaal zaken doen via AdWords.

Internationaal adverteren met AdWords
Als u ook internationaal levert, of uw producten in het buitenland wilt gaan verkopen, kunt u Google AdWords prima inzetten om internationaal te adverteren. Het voordeel is dat u vanuit één locatie de advertentiecampagnes kunt uitvoeren, zonder tijdsverschil. Er bestaan verschillende programma’s, zoals Google Translate, om zoekwoorden of teksten te vertalen naar iedere taal die u maar wilt. Desgewenst kunt u altijd nog een freelance vertaler of vertaalbureau inschakelen.

Global Market Finder
Een andere tool van Google is Global Market Finder. Hierin kunt u zoeken hoe vaak mensen in de hele wereld op uw zoekwoorden hebben gezocht in bijv. het Arabisch, Chinees, Engels of een van de andere 56 talen. Wanneer Global Market Finder wordt gecombineerd met AdWords, worden ook schattingen van aanbevolen biedingen weergegeven, samen met de concurrentie voor dit zoekwoord in uw buitenlandse markt. Met deze gegevens kunt u de kosten voor het internationaal adverteren vergelijken met de productmarges, en bepalen of het bereiken van klanten in een nieuwe markt interessant is voor uw bedrijf. Ook kunt u met Google Trends zoekvolumes en zoekvolumepatronen bekijken en deze vergelijken per land of regio.

Voorbeelden
Op de site van Google staan enkele voorbeelden van bedrijven die succesvol AdWords hebben ingezet voor een internationale campagne, zoals een Britse schoenfabrikant die de Franse markt heeft betreden met vertaalde advertentiecampagnes, of een detailhandelaar in verlovingsringen die dankzij internationaal adverteren met AdWords nu wereldwijd exporteert. Laat u inspireren door de mogelijkheden van internationaal adverteren met AdWords!

Handboek Automatiseren AdWords voor dummies
In het handboek ‘Automatiseren AdWords voor dummies’ zijn alle artikelen over dit onderwerp verzameld. Er staan voorbeelden in, tools en do's en dont's. Download het handboek Automatiseren AdWords voor dummies


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV