•  

Inbound marketing; marketing als magneet

13 January 2015

In dit artikel gaat Realimpact in op de meerwaarde van inbound marketing en legt uit hoe marketing zo ingericht kan worden dat prospects zich op een natuurlijke wijze aangetrokken voelen tot een merk en merkloyaal blijven.

Tijd voor inbound marketing
Prospects vinden push marketing schreeuwerig en opdringerig. Steeds meer mensen registreren zich in het bel-me-niet register. Direct mail wordt niet geopend en reclameboodschappen worden direct weggeklikt of weggezapd. Wat voor zin heeft het dan om flink te investeren in deze tak van marketing terwijl de opbrengsten richting nihil gaan? Met inbound marketing komen prospects naar jou toe.

Definitie inbound marketing
Inbound marketing is “een data-gedreven benadering van marketing die individuen aantrekt en van hen lange termijn klanten maakt”. Door content te maken die perfect aansluit bij de behoefte van de prospect op dat moment wordt hij op een natuurlijke wijze aangetrokken. Inbound marketing is:

  • subtiel
  • op inhoud gefocused
  • klantvriendelijk
  • goedkoper
  • effectiever

Inbound marketing= top notch content
Kwaliteitsprospects die naar jou toe komen in plaats van zelf tientallen pogingen moeten doen om een lead te converteren. De manier om dat voor elkaar te krijgen is uitzoeken wat de prospect nodig heeft en dat op het juiste moment leveren. De content bij inbound marketing is op deze manier toegespitst op de prospect en van hoge kwaliteit.

Inbound marketing= hart voor de zaak
Wanneer een prospect zijn zoektocht begint komt hij automatisch bij jou terecht. De reden hiervoor is dat de prospect jouw informatie als meest waardevol ervaart en jou daarom ziet als de meest geschikte partner op de markt. Inbound marketing gaat dus een stap verder. Door langere tijd te werken aan een status als thought leader, komen prospects automatisch bij jou terecht voor informatie. Op deze wijze ben jij marktleider, niet omdat jij het grootste marktaandeel hebt, maar omdat jij als de expert gezien wordt. Inbound marketing is dus zeer geschikt voor bedrijven met minder diepe zakken en vooral veel hart en passie voor de zaak.

Juiste content begint bij je doelgroep kennen
Deze informatie kan alleen goed aansluiten bij de behoeften en wensen van de prospect als je deze prospect ook echt goed kent. Wie is hij? Waar zit hij mee? En vooral wat wilt hij? Hier kom je achter door je bestaande klanten te bestuderen en een profiel van hen te maken, door middel van bijvoorbeeld persona’s. Op de site van Realimpact kun je het whitepaper ‘Stappenplan persona's maken’ downloaden. Er is daarnaast online veel informatie te vinden over doelgroepen. Het is een kwestie van verzamelen, analyseren en een profiel maken.

Meer weten over inbound marketing? Of hulp nodig bij het maken van goede content? Neem dan contact op met Realimpact! Bel ons op 026-2100.202 mail of stuur een berichtje op Facebook, Linkedin of Twitter.

 


Referenties

Maximumbeauty
"Wij krijgen door de inzet van Realimpact maandelijks nieuwe klanten binnen. Wij zijn zeer tevreden met de inzet en betrokkenheid van onze adviseur. Helder, meedenkend, transparant en zakelijk!"
- Schoonheidssalon Maximum Beauty, Rotterdam

Onze specialisten

Femke Postma
Junior Online Marketeer
Femke
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV