Off-page factoren van je webpagina, zijn simpel gezegd alle factoren die niet op je webpagina voorkomen. Externe factoren waar je zo op het oog geen invloed op hebt? Of wel? Er zijn wel degelijk manieren voor en daar gaan we in dit blog dieper op in.
Lees VerderVeel websites hebben tegenwoordig een desktopversie en een mobiele versie. Dat is natuurlijk gebruiksvriendelijk voor de klant, maar ook is het gunstiger voor de SEO. Het probleem is dat niet altijd de juiste versie wordt weergegeven. De desktopversie wordt bijvoorbeeld weergegeven op een mobiel apparaat, terwijl er toch ook al een mobiele versie van de website is.
Lees VerderDe strijd om een toppositie in de SERP, liegt er niet om. Ieder bedrijf en iedereen met een website wil natuurlijk zo hoog mogelijk scoren in de zoekresultaten. Er bestaan vele SEO technieken om daar invloed op uit te oefenen. Daar hebben we in onze vorige blogs veel aandacht aan besteed. Bezoek je onze website vaak, dan zal je hebben gemerkt dat wij de nieuwste ontwikkelingen, binnen het online vakgebied, voor je in de gaten houden en voor je beschrijven. Zo nu ook de Rich Answers. Lees snel verder en profiteer weer van een leermoment.
Lees VerderEr zijn al diverse artikelen verschenen op het Internet over Google’s Rankbrain. Het is dan ook niet helemaal een nieuw ‘verschijnsel’, want Google past Rankbrain eigenlijk al toe sinds medio 2015. Eerst stap voor stap, maar Rankbrain wordt gaandeweg steeds actiever toegepast door Google. Een ontwikkeling om rekening mee te houden.
Lees VerderIedere webmaster of iedereen met een eigen website, wil natuurlijk de prestaties van de website volgen. Dan kunnen ze eigenlijk niet zonder Google’s Search Console. Het is een instrument waarin Google veel van zijn tools heeft samengebracht.
Lees VerderGoogle heeft in oktober 2015 aangekondigd, de gebruikers van mobiele apparaten via Accelerated Mobile Pages beter te bedienen. Niet een geheel onlogische ontwikkeling, aangezien wereldwijd veel mensen informatie van het web halen met mobiele apparaten.
Lees VerderHet lijkt er op alsof Google beetje bij beetje veranderingen invoert binnen de SERP, Search Engine Results Page (zoekresultatenpagina van een zoekmachine). Toch is deze ontwikkeling al langer aan de gang.
Lees VerderNa Web 1.0, 2.0, en 3.0, komt de Web 4.0 periode steeds dichterbij. Web 4.0 kan vergaande gevolgen hebben voor de wijze waarop wij met elkaar, maar ook met apparaten communiceren.
Lees VerderOok in 2015 gaven we je veel tips over SEO. Zoals voorgaand jaar willen we ook 2015 goed afsluiten. Daarom zetten we weer wat SEO-tips van dit jaar nog eens op een rijtje.
Lees VerderEen goed draaiende webshop staat of valt natuurlijk door converterende klanten. Overweeg eens om klanten voor je te laten bloggen. Want hoe leuk zou het zijn als je klanten bloggen over hun ervaringen met jouw producten?
Lees Verder