•  

Zo werkt Google

31 August 2012

Larry Page en Sergey Brin begonnen Google met een visie – het web te organiseren op een democratische wijze, waar de collectieve wijsheid van mensen bepaalt welke websites er naar de top stijgen.

Naar hun mening moeten online zoekresultaten worden geordend op basis van een systeem van "link populariteit," vergelijkbaar met de manier waarop we onze politici kiezen - hoe meer stemmen je krijgt, hoe hoger de kans om te winnen. In het geval van websites, worden "stemmen" verdiend wanneer andere websites naar u linken - een systeem dat zo intuïtief dat veel webmasters niet eens beseffen dat ze informatie doorgeven aan Google. De sites met de hoogste link populariteit - zowel in termen van kwantiteit en kwaliteit – komen bovenaan bij de zoekresultaten.

Zo werkt SEO

Google werkt een beetje als de middelbare school, waar populariteit erg belangrijk is. In plaats van vrienden echter, wilt uw website links van andere websites. Net als op de middelbare school, is de hoeveelheid vrienden niet alleen de grootste factor voor populariteit, het is ook belangrijk hoe populair elk van die vrienden is. Als ik 10 vrienden heb ben ik behoorlijk populair, maar ik ben nog steeds ver achter de man met 5 vrienden die de vijf meest populaire kinderen op school zijn. Het is hetzelfde met Google: als uw website links heeft die van Apple, Microsoft en Yahoo zijn dan gaat de "link populariteit" sky high, veel hoger dan een website met 100 links van kleine websites.

Link populariteit is een van de belangrijkste statistieken van uw website. Tools als ahrefs.com kunnen u helpen om erachter te komen hoeveel links naar uw site verwijzen.

Maar, link populariteit is slechts een van de twee belangrijke factoren in SEO. Hoewel het in principe bepaalt hoe groot de kans is dat Google uw site op de eerste pagina van de zoekresultaten plaatst voor een bepaalde zoekterm, moet Google nog bepalen wat die zoektermen zijn. Met andere woorden, wat zou iemand kunnen intypen in Google om bij uw site terecht te komen?

Google heeft een aantal manieren om dit te bepalen, maar het enige dat telt is uw meta pagina titel. Elke pagina op uw site heeft een meta pagina titel. Het is uw manier om Google duidelijk te maken waar de pagina over gaat. Het is ook uw kans om er zoektermen in op te nemen waar u zou willen dat u pagina voor naar voren komt

De meta pagina titel is zo belangrijk voor Google dat Google het gebruikt als de titel van de zoekresultaatvermelding voor die webpagina.

Link populariteit en meta descriptions zijn, uiteindelijk, de twee factoren die Google gebruikt om hun zoekresultaten ordenen. Wanneer iemand in Google "voorbeeld zoekterm" typt, en die twee woorden staan in de meta description van een van pagina's van uw site dan doet uw pagina mee met het opkomen in de zoekresultaten, met een hoge link populariteit is dit wat de pagina bovenaan doet verschijnen.

Natuurlijk is er nog meer te leren, voornamelijk over hoe je effectief vraagt om links van andere websites, hoe je zonder Google overtredingen te werk gaat, en hoe je meta pagina titels zo formuleert dat ze zowel vriendelijk zijn voor mensen als zoekmachines. Maar voor nu, ben ik tevreden als je het gevoel hebt dat je SEO nu net iets beter begrijpt.

Bron: http://socialmouths.com/blog/2012/08/30/the-only-seo-strategy-that-works/


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV