•  

Wat kun je met Instagram?

7 March 2013

Onder de titel ‘Wat kun je met Instagram?’ leggen we je uit wat de mogelijkheden binnen Instagram zijn.

Beelden zeggen meer dan duizend woorden. Maar dat wist je, toch? Waarom niet gebruik van maken dan? Instagram heeft een paar handige tools die marketeers kunnen inzetten voor hun campagnes:

Following: de eerste mensen die je zullen gaan volgen zullen jouw trouwe klanten zijn. Maar des te meer volgers je krijgt, des te groter de naamsbekendheid wordt. Als je gevolgd bent, krijg je ook de mogelijkheid om je volgers te benaderen. Dit is een voorbeeld van wat Seth Godin (oprichter van Yoyodine, het eerste Amerikaanse bedrijf dat e-mail campagnes online startte) permission marketing ofwel permissiemarketing noemt.

Permissiemarketing is gebouwd rondom het begrip permissie = toestemming. Marketeers vragen consumenten om toestemming om ze meer te mogen vertellen over hun bedrijf en hun producten. Permissie marketing verandert vreemden in volgers en volgers in potentiële klanten.

Sharing: gebruikers kunnen foto’s delen met hun volgers via andere netwerksites zoals Twitter, Facebook, Flickr en Pinterest. Daar kunnen ze de foto’s “liken” en van commentaar voorzien. Hoe meer er over een merk gepraat wordt, des te groter wordt de naamsbekendheid van het betreffende merk

Geotagging: Instagram foto’s kunnen een geotag meekrijgen, waardoor altijd te zien is waar de foto is gemaakt. Voor marketeers is dit belangrijk omdat ze op deze manier meer komen te weten over hun volgers en zo meer doelgerichte campagnes starten.

#Hashtag: Hashtag kennen we allemaal van Twitter, maar ook Instagram maakt er gebruik van om foto’s te indexeren. Door op een hashtag te klikken worden alle foto’s getoond die deze tag bevatten. Dit stelt gebruikers in staat om gemakkelijk specifieke onderwerpen te vinden. Marketeers kunnen hiervan profiteren door een hashtag voor hun campagne te maken die de naamsbekendheid van het bedrijf vergroot

Newsfeed: in de newsfeed van Instagram staan alle updates van de bedrijven of personen die je volgt. Door een bedrijf te volgen, geef je dat bedrijf toestemming om in jouw newsfeed te verschijnen met zijn foto’s.

Whitepaper 'Wat is Instagram'

Download het whitepaper 'Wat is Instagram' en lees wat Instagram is, wat je met de applicatie kunt en hoe je Instagram campagnematig kunt inzetten.


Referenties

rienk
"Na verloop van tijd kwamen er vanuit het online kanaal meer en meer leads binnen. Naast een toename in volume merken we dat gedurende de periode ook de kwaliteit toenam. Een goede investering zonder al te veel overbodige poespas."
- Zeilmakerij Buitink, Duiven

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV