•  

Tips voor crowdfunding campagnes

13 November 2014

Realimpact heeft op het crowdfunding event bij ABN AMRO tips verzameld voor succesvolle crowdfunding campagnes.

Tips voor een succesvolle crowdfunding campagne
Wat zijn nu concrete tips om jouw campagne succesvol te maken?

  • Maak je boodschap deelbaar. Hoe bereik je het publiek, wat wil het publiek?
  • Toon aan wat de toegevoegde waarde is van jouw crowdfunding campagne voor de investeerders. Welke spreekwoordelijke pijn los je met jouw campagne op? Wie heeft er belang bij?
  • Zorg ervoor dat mensen betrokken blijven, geef hen updates over het verloop van de campagne en geef hen iets unieks zoals een cadeautje als dank voor de investering.
  • Geef je campagne een gezicht. De betrokkenheid van degene die de campagne runt moet duidelijk zijn en zorgt voor een relatie tussen organisatie en investeerders.

Deze tips zijn verzameld op donderdag 30 oktober tijdens de workshop Crowdfunding voor religieuze organisaties, georganiseerd door ABN AMRO in samenwerking met Anne Stael. Zingeving combineren met zakelijkheid en de vraag wat crowdfunding voor een organisatie kan betekenen stonden hierbij centraal.

Workshop crowdfunding ABN AMRO
‘Ik las een bericht in de krant over ABN AMRO en crowdfunding. Aangezien ik het netwerk heb en zij de kennis, besloot ik samen met ABN AMRO een workshop te organiseren. Het gaat mij aan het hart dat veel organisaties met een spiritueel karakter het in deze tijd zonder de benodigde gelden niet overleven.’ Met deze woorden leidde Anne Stael de workshop crowdfunding in en gaf vervolgens het woord aan Vincent Wijnberghen (relatiemanager Institutionele cliënten bij ABN AMRO Meespierson) en Arthur van de Graaf (CEO van SEEDS.nl).

Crowdfunding is ontstaan vanuit de creatieve hoek en zorgt ervoor dat mensen bij elkaar worden gebracht die geld nodig hebben en geld bezitten. De ABN Amro bank probeert dit vanuit het zorgplicht -idee op een verantwoorde manier te doen, ‘zodat mensen weten waar zij aan beginnen’, aldus Arthur van de Graaf. ‘Het is niet alleen bedoeld om geld op te halen, maar ook om nieuwe mensen aan je organisatie te binden. Een groot voordeel bij een crowdfunding campagne, is dat mensen zelf richting kunnen geven aan hun geld, zelf kunnen beslissen waar zij hun geld aan besteden. Maar daardoor is het des te meer van belang dat je zorgt voor betrokkenheid en laat zien waar je voor staat.’

Na afloop van de workshop Crowdfunding was er gelegenheid te borrelen en te netwerken.
Het was een informatieve, leerzame en inspirerende middag en dankzij de gastvrijheid van Anne Stael en boeiende workshop van ABN AMRO was deze dag een succes!

Meer weten over hoe online marketing kan helpen bij het opzetten van een crowdfunding campagne? Of hoe je social media in kunt zetten om in contact te komen met je doelgroep? Vraag het ons! Bel op 026-2100.202 of post een berichtje op Facebook,Linkedin of Twitter.

Door: Femke Postma (Linkedin profiel) Junior online marketeer bij Realimpact – Specialist in online marketing.

 

 

 

 

 

 

 

 


Referenties

Maximumbeauty
"Wij krijgen door de inzet van Realimpact maandelijks nieuwe klanten binnen. Wij zijn zeer tevreden met de inzet en betrokkenheid van onze adviseur. Helder, meedenkend, transparant en zakelijk!"
- Schoonheidssalon Maximum Beauty, Rotterdam

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV