•  

Social selling

29 September 2015

Online shoppen is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de retailwereld en webshops schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. Social media, met name Facebook, spelen hierop in door social selling. Wat zijn eigenlijk de belangrijkste factoren voor een succesvolle social selling campagne?

Allereerst: DE ultieme formule voor een succesvolle social selling campagne is er niet. Net zoals bij een ‘gewone’ online marketing campagne is elke doelgroep, elk product anders. Zelfs binnen de beoogde doelgroep zien we weer verschillen in (aankoop)gedrag. Belangrijk is dus om de campagne zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij de wensen en het gedrag van de doelgroep, maar ook te laten matchen met het imago van je bedrijf.

Customer journey: Waar bevindt jouw doelgroep zich op social media? Wat heb jij als bedrijf jouw klant te bieden tijdens de verschillende stappen van zijn of haar aankoopreis? Welke verwachtingen heeft de klant? Zorg ervoor dat je op de juiste tijd en plaats met relevante informatie aanwezig bent.

Segmentatie: Wie wil jij precies benaderen? Hoe beter je weet wie jouw ideale klant is, des te beter jij hier met jouw product of dienst op in kunt spelen. Kijk eens naar het whitepaper persona's maken om inzicht te krijgen in jouw doelgroep.

Kanalen: zorg voor een overzichtelijke advertentie, een duidelijk opgebouwd profiel en heldere bestelprocedures. Tijd en moeite worden op deze manier bespaard en jouw ideale klant zal eerder tot een aankoop overgaan.

Content: vertel jouw verhaal, sta stil bij de wensen en motieven van consumenten en zorg voor een duidelijke call-to-action. Vraag jezelf ook af of de content aansluit bij de merkwaarden van jouw bedrijf. Voor meer informatie over contentmarketing, neem eens een kijkje naar het whitepaper contentmarketing.

Meer weten over social media? Laat het ons weten! Bel ons op 026-2100.202 of mail naar info@realimpact.nl.

 


Referenties

rienk
"Na verloop van tijd kwamen er vanuit het online kanaal meer en meer leads binnen. Naast een toename in volume merken we dat gedurende de periode ook de kwaliteit toenam. Een goede investering zonder al te veel overbodige poespas."
- Zeilmakerij Buitink, Duiven

Onze specialisten

Neha - Judith Herbrink
Adviseur Online Strategie
neha judith
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV