•  

Social Media als focusgroep

9 August 2012

Frito-Lay is een nieuwe chips smaak aan het ontwikkelen. Vroeger zou dit betekenen dat er een reeks van onderzoeken en trendanalyse gedaan zou worden. Nu, wordt Facebook gebruikt. Bezoekers van de nieuwe Lay's Facebook-app worden gevraagd om nieuwe smaken voor te stellen en een knop ‘I’d Eat That’ om hun voorkeuren te registreren. "Het is een nieuwe manier van consumenten onderzoek", zegt Ann Mukherjee; hoofd marketing van Frito-Lay Noord Amerika. "We gaan een hoop nieuwe ideeën op doen."

"Het vertelt ons precies waar de klanten in geïnteresseerd zijn", zegt Elizabeth Franciscus, hoofd marketing afdeling van de Gilt Groupe. Gilt vraagt ​​klanten om te stemmen over welke producten ze moeten opnemen in de verkoop, en gebruikt Facebookchat tussen ingenieurs en klanten om te helpen het product te verfijnen. "Het is verbazingwekkend hoeveel bruikbare feedback we krijgen, in tegenstelling tot speculaties," aldus Franciscus.

De social media aanpak trekt ook jongere consumenten. Mensen die zich aanmelden voor focusgroepen of consumentenpanels zijn over het algemeen geen jonge mensen die met rages meedoen, maar Facebook-gebruikers zijn dit juist wel vaak.

Bedrijven die gebruik maken van de gegevens van sociale media zeggen dat de mogelijkheid om te zien wat de consumenten doen, willen en waar ze over praten zo ongekend groot is terwijl de consumenten niet per se hoeven te weten dat de bedrijven meekijken. "Facebook is de grootste focusgroep die iemand zich ooit kon voorstellen," Mark LaRow; hoofd marketing MicroStrategy.

Meer weten?

Wilt u meer weten over wat Realimpact voor u kan betekenen? Laat uw gegevens hier achter zodat we vrijblijvend contact met u op kunnen nemen. Of raadpleeg hier een selectie van onze referenties.


Referenties

riengoed
"De juiste zichtbaarheid en vindbaarheid is voor een basisschool als Confetti van levensbelang. Realimpact brengt onze doelgroep in contact met ons en zorgt dat het daar niet bij blijft."
- Basisschool Confetti, Arnhem

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV