Online verleiden met bonuspacks en kortingen? Afhankelijk van je productcategorie kun je het beste één van de twee gebruiken. Lees meer over de in- en outs rondom online bonuspacks en kortingen.
Uit onderzoek is gebleken dat er een verschil bestaat in het online koopgedrag van mensen als het gaat om kortingen en bonuspacks (beter bekend onder kreten als ‘1+1 gratis en ‘4 halen, 2 betalen). Waar mensen offline vooral gevoelig zijn voor gratis extra producten, gaat het er in de online wereld anders aan toe. De belangrijkste bevindingen op een rijtje.
Wat betekent dit nu voor je online marketing campagne? Richt je naast de verschillende actiemechanismes zoals korting en bonuspacks op de plaats van de bezoeker in de salesfunnel. Is een bezoeker zich aan het oriënteren of is er al specifieke interesse getoond voor een bepaald product? En was dit product exclusief of goedkoop? En nuttig of voor recreatieve doeleinden? Of is het misschien belangrijk om eerdere bezoekers terug te halen?
Door zowel de productinteresse, het type bezoeker en de plaats in de salesfunnel in kaart te brengen, kan de doelgroep op een verschillende manier benaderd worden met aanbiedingen die hoger converteren. Zo weet je dus op welk moment je een korting of een extraatje moet verstrekken. Deze manier van online marketing kan ongeacht uw technische platform geautomatiseerd worden aangeboden.
Nieuwsgierig naar wat online marketingbureau Realimpact hierin voor u kan betekenen? Neem dan contact op via ons contactformulier of bel op 026-2100 202.