•  

De website als asset

5 February 2015

Het idee dat een website alleen fungeert als online folder en eventueel als webshop of toegang tot een database is achterhaald. De website is en wordt steeds meer één van de kern assets die een bedrijf kan hebben. Welk bedrijf dan ook. Lees hier waarom.

Het koopproces begint online
De evolutie van het internet heeft het bedrijfsleven fundamenteel veranderd. 90% Van de kopers begint hun zoektocht op het internet. Daar beginnen prospects zich te oriënteren en het aanbod te vergelijken. Deze prospects kunnen ook andere bedrijven zijn, leveranciers, buitenlandse exporteurs en stakeholders. Deze shift naar het internet verandert de traditionele bedrijfsvoering ook. Bedrijven moeten daarop inspelen en hun online aanwezigheid in orde maken. Te beginnen met een ijzersterke website (dus inclusief SEO, content management, structuur etc).

De website voor de concurrentiekracht
Een speler op de markt kan pas echt een speler zijn als hij online ook vertegenwoordigd is, dus het is ook voor de concurrentiekracht heel belangrijk. Kleine bedrijven kunnen eindelijk op een gelijkwaardig niveau concurreren met grote bedrijven. Door een betere website te maken kan een klein bedrijf grotere bedrijven zelfs voorbij gaan. Hoe sterker de website, hoe geloofwaardiger het bedrijf en hoe groter de kans op kwaliteitsprospects. Zo kan een klein bedrijf groeien zonder een al te grote investering.

De website als business development tool
Naast bekendheid en positionering is business development een reden om een sterke website te hebben. Wat geldt voor de eigen clientèle en andere stakeholders geldt nog meer voor potentieel nieuwe buitenlandse exporteurs. Hun zoektocht begint op Google en niet bij het bestellen van een fysieke bedrijfsfolder. Wie bovenaan de zoeklijst komt te staan zal gezien worden. Onderaan of op een andere pagina betekent een kleinere kans om bekeken te worden. Is er geen website, dan is er ook geen reden om naar dat bedrijf te kijken voor een prospect. Zo simpel is het.

De website als onderdeel van een consistente corporate identity
De website moet uiteraard dezelfde stijl hebben als alle andere communicatie-uitingen. Alleen wanneer er sprake is van een consistente corporate identity kan er synergie bereikt worden en dus een sterkere merklading, grotere bekendheid en grotere merkherkenning. Die visuele vertegenwoordiging van een bedrijf moet daarbij de kern van het bedrijf uitstralen. Wie zijn wij? Waar staan wij voor? Waar gaan wij naartoe? Dat moet allemaal terug te zien zijn in de communicatie-uitingen.

Wil je weten hoe je jouw website kunt optimaliseren om zo meer leads te genereren? Vraag het Realimpact! Bel ons op 026-2100.202 of laat je contactgegevens achter. Wij bellen je dan zo snel mogelijk terug. 

 


Referenties

marja
"Het verbetertraject van onze corporate website Movisie.nl was een hele uitdaging. Mede dankzij de inbreng van Realimpact zijn er grote stappen gemaakt en kunnen we er weer een hele tijd tegenaan."
- Marja van Middelaar, MOVISIE

Onze specialisten

Femke Postma
Junior Online Marketeer
Femke
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV