•  

Contentmarketing; natuurlijke aantrekkingskracht, geen bulldozer

10 December 2014

Agressieve marketing heeft vaak een averechts effect. Contentmarketing is het toverwoord van 2014! In dit artikel gaat Realimpact in op hoe je een prospect naar je toe trekt in plaats van wegjaagt.

Contentmarketing=subtiliteit
Elk bedrijf is constant op zoek naar manieren om klanten aan zich te binden. Het pushen van je product/bedrijf wordt niet meer op prijs gesteld, zo bleek ook uit het marketing trend onderzoek van 2014. In subtiliteit moet het gevonden worden. Er wordt elke dag aan acquisitie gedaan,en er is veel kennis in huis. Maar waarom zou je dit niet combineren om over het geheel een beter resultaat te bereiken? Dat is contentmarketing.

Contentmarketing=waarde creatie
Bij contentmarketing trakteer je prospects op waardevolle content die aansluit op hun interessedomein. Zo ben je van meerwaarde voor de potentiële klant en je laat tegelijkertijd zien wat je in huis hebt. Op deze subtiele wijze bereik je het volgende met content marketing:

  • de aandacht van de prospect
  • win je het vertrouwen
  • investeer je in de relatie en
  • behoud je hem op den duur in het koopproces

Contentmarketing= Thought leadership
Op langere termijn is het de bedoeling om kennisleider te worden op het interessedomein van je doelgroep. Deze is dan eerder bereid om met jou zaken te doen. Dit is thought leadership. Je stelt je op en opereert als autoriteit en draagt daarmee uit dat jij “eigenaar” bent van die bepaalde expertise. De prospect zal je dan ook als zodanig zien en behandelen.

Een vriend helpt
Essentieel in effectieve contentmarketing is je doelgroep kennen. Zonder deze kennis is het onmogelijk om content te creëren die prospects relevant en waardevol genoeg vinden om jou te zien als behulpzaam en dus een positieve onderbreking van de dagelijkse bezigheden. Je wilt immers vriend van de prospect worden en niet een indringer, zoals marketing voorheen bedreven werd. En wat doen vrienden? Die helpen. Die geven advies, denken mee en bieden oplossingen.

Contentmarketing, hoe doe je dat?
Weet dus wie je doelgroep is (bijvoorbeeld door het maken van persona's) en welke informatie relevant en waardevol is om met hen te delen. Kies dan verschillende kanalen om die kennis over te brengen. Het is hierbij slim om niet hetzelfde stukje informatie op 13 verschillende kanalen te posten, maar om complementaire informatie te verspreiden. Zo gaat het toch over hetzelfde maar is het geen overkill. Dit kan in de vorm van een blog, infographics, webinars, podcasts, whitepapers of zelfs een game.

Meer weten over contentmarketing? Neem dan contact op met Realimpact! Bel ons op 026-2100.202, mail of stuur een berichtje op Facebook, Linkedin of Twitter.

Of download hier het gehele whitepaper Contentmarketing over alle ins en outs rondom contentmarketing!

 


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV