Blog

Deel 1: Welke contentstrategie kies je?

06 november 2014

Iedere communicatie adviseur of contentbeheerder zal met deze vraag wel eens hebben geworsteld. Het is tenslotte een vraag waar niet snel een simpel antwoord op te geven is. En vaak is er geen ladekastje waarin kant-en-klare strategieën voor het grijpen liggen. Nee, er zal op z’n minst een brainstormsessie en een doelgroepanalyse plaats moeten vinden, voordat de ‘juiste’ keuze kan worden bepaald. Waarom ik ‘juiste’ tussen aanhalingstekens zet, is omdat je achteraf pas evalueert of de gekozen strategie de juiste was.

Lees Verder

Van pinpas naar app: bankieren via social media.

29 oktober 2014

Onder de naam Knab Social heeft de bank het betalen via Facebook en een SMS mogelijk gemaakt. Dit is een goed voorbeeld van een innovatie om je als financiële dienstverlener te onderscheiden.

Lees Verder

Inzicht in online koopgedrag - korting of extraatje?

23 oktober 2014

Online verleiden met bonuspacks en kortingen? Afhankelijk van je productcategorie kun je het beste één van de twee gebruiken. Lees meer over de in- en outs rondom online bonuspacks en kortingen.

Lees Verder

Inzicht in online koopgedrag - enkele begrippen

22 oktober 2014

Uit onderzoek is gebleken dat de hoeveelheid moeite die mensen moeten doen om een bepaald product online aan te kunnen schaffen, van grote invloed is op het doen van herhalingsaankopen. In dit artikel wordt ingegaan op enkele begrippen die belangrijk zijn bij het krijgen van inzicht in online koopgedrag.

Lees Verder

Marketeers, opgelet! De marketingtrends van 2014

09 oktober 2014

Met klantgerichte content maken industriële marketeers de aankomende tijd het verschil tussen winst en verlies. Tijdens de masterclass content marketing die STEM Industrial Marketing Centre op 7 oktober in samenwerking met Berenschot organiseerde, bleek dat deze wijsheid een omslag in denken vereist van marketing- en salesprofessionals.

Lees Verder

Tips virale marketing: do's

08 oktober 2014

Wat een video of marketing actie viraal gaat doen is van te voren lastig te bepalen. Wat je zeker kunt proberen en wat je vooral moet laten, is wel bekend. Virale marketing kan een merk maken en het geeft een hoog rendement voor een vaak zeer lage investering. Het is dus zeker de moeite waard om je er in te verdiepen en eventueel een partner hierin te zoeken. Realimpact kan deze partner zijn.

Lees Verder

Buitenlandse klanten trek je zo!

30 september 2014

Wanneer je met een website buitenlandse klanten wilt trekken, houd je uiteraard rekening met een aantal factoren. Denk aan een andere cultuur, taal (of ander taalgebruik), zoekgedrag en doelgroep. Maar ook bestaat de kans dat je doelgroep in het buitenland een andere zoekmachine gebruikt dan Google. Dit ondanks dat Google de wereldmarkt domineert.

Lees Verder

Uitdagingen voor multi-channel retailers

30 september 2014

Het ontwikkelen van een goede multichannel strategie is één van de belangrijkste uitdagingen waar retailers vandaag de dag voor staan.  Om retailers te helpen bij de uitdagingen die het combineren van een webshop met fysieke winkels met zich mee brengen, hebben PwC en de Hogeschool van Amsterdam een verkennend onderzoek uitgevoerd.

Lees Verder

Waarom upgraden naar Universal Analytics?

22 september 2014

Bij het aanmaken van een nieuw Google Analytics account hebben we lange tijd de keuze gehad om gebruik te maken van de klassieke Google Analytics code of de Universal Analytics code. Universal Analytics bevond zich gedurende deze periode in een testfase. Nu is Universal Analytics helemaal uit bèta en zijn alle Universal Analytics features voor iedereen beschikbaar.

Lees Verder

Internationaal adverteren met AdWords

15 september 2014

Dit artikel - deel 4 in een reeks van 7 artikelen over het automatiseren van AdWords - geeft uitleg over internationaal zaken doen via AdWords.

Lees Verder

15 6 7 8 923

Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Neha - Judith Herbrink
Adviseur Online Strategie
neha judith
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV