Wat is de beste manier om aankoopbeslissingen en merkentrouw te beinvloeden? In veel gevallen zal de marketeer het begrip 'engagement' aanhalen. Concreet uit zich dat in social media campagnes om potentiële en huidige klanten te betrekken bij hun merk. Uit onderzoek van IBM Institute for Business Value blijkt dat 60-65% van de bedrijfsleiders geloven dat consumenten hun merken volgen omdat ze deel willen uitmaken van de gemeenschap van het merk. Slechts 25-30% van de consumenten kan zich hierin vinden. De belangrijkste reden van de consument om een merk te volgen blijkt korting.
Lees VerderSteeds meer sterren, pijltjes, hashtags en andere ongein ontsieren mijn postvak. En allemaal in de onderwerpregels zodat de mail opvalt tussen de overige berichten. Een groeiend aantal e-mail marketeers zijn met behulp van deze nieuwe vondst hard aan de slag om op te vallen in de hoop dat hun bericht wordt geopend. Deze tweaks vallen onder de eerdere trucs: het correctie berichtje of het namaak reply bericht.
Lees VerderNa de nodige research blijkt de volgende manier ideaal om MailChimp nieuwsbrieven te automatiseren. Een opmerking daarbij is dat de user-interface van MailChimp best even wennen is. Het zit allemaal wel logisch in elkaar, maar de hoeveelheid mogelijkheden en support documenten is overweldigend. Een makkelijk overzicht met de mogelijke workflows is eigenlijk niet te vinden, wel veel verhalen en vooral veel toe te passen ‘tags’ in nogal wat verschillende situaties.
Lees Verder