•  

8 Marketing Tips voor Non-profit

5 September 2012

Marketing is een onbekend begrip voor veel non-profit organisaties. Het is belangrijk dat deze organisaties begrijpen dat marketing meer is dan alleen de oude betekenis van het verkopen of het verkrijgen van een donatie.

Marketing is een manier om aan de behoeftes van de klant tegemoet te komen, maar waar begint de non-profit organisatie? Hieronder staan ​​acht stappen die u op weg helpen in het brainstormen naar marketing ideeën die een significant verschil in de opbouw van uw organisatie kunnen maken.

1. Bepaal de markt van uw doelgroep en onderzoek vergelijkbare organisaties en verenigingen.
2. Bepaal de gewenste uitkomst van uw marketing inspanningen.
3. Met behulp van de verzamelde informatie in stap 1 en 2 ontwikkelt u brochures en marketingmateriaal waarin de voordelen, diensten, donatie mogelijkheden en de waarden van uw organisatie in staan beschreven.
4. Ontwikkel een social media marketing strategie. Met social media zoals Twitter en Facebook kunt u degenen bereiken die in u organisatie geïnteresseerd zijn en dit op een goedkope en effectieve manier. Social media werkt uitstekend als het gaat om het bereiken van mensen die ergens een passie voor hebben.
5. Ontwikkel en onderhoud een professionele internet marketing aanwezigheid door het creëren van een website. U kunt gebruik maken van een website als een geweldige bron aan nuttige informatie, nieuws, maandelijkse nieuwsbrieven, evenementen, om alternatieven voor het doneren van geld te tonen en om de voordelen van uw organisatie te presenteren.
6. Onderzoek en onderhoud van uw klant databases. Verspil deze middelen niet. Gebruik ze voor speciale mailingen, vervolg telefoontjes, uitnodigingen voor evenementen, samenwerkingsontwikkeling, onderzoek profilering en marktsegmentatie.
7. Toon en maak reclame voor de resultaten en doelstellingen die uw organisatie bereikt. U zult zien dat het effectief is om te laten zien wie er een voordeel krijgen, met wie er activiteiten ondernomen zijn en met wie in projecten is samengewerkt.
8. Wees altijd actief op zoek naar samenwerkingsverbanden met andere organisaties; handel, overheid, marketing media en het bedrijfsleven. Deze stap alleen al brengt vaak het meest voordeel voor non-profit organisaties

Nieuwsgierig naar hoe wij deze kansen voor uw organisatie zouden benutten? Laat uw gegevens achter voor een vrijblijvend advies.


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV