•  

Mediafacts Nationale Uitgeefdag 2012

7 November 2012

Dit jaar is het tijd voor de negende editie van de Mediafacts Nationale Uitgeefdag. Dertig sessies met presentaties, interviews en discussiefora die een nieuw licht werpen op succesvolle publishing anno 2012. De Mediafacts Nationale Uitgeefdag is een toonaangevend en gerenommeerd vakevenement voor alle lagen van de media- en uitgeefbranche. Sales, marketing, redactie, directie en uitgevers. Ontmoet tijdens deze dag zo’n 600 professionals. De sprekers bieden interessante cases en praktische oplossingen die direct toe te passen zijn in de praktijk! Naast de inspirerende sessies is er een uitgebreide beursvloer waar u onze partners kunt ontmoeten en waar persoonlijk contact centraal staat.

Mobile, social en Big data: zie hier de drie golven van verandering waarop uitgevers dienen mee te surfen. Maar hoe kunnen uitgeefbedrijven succesvol inspelen op al deze veranderingen, in plaats van af te wachten hoe anderen hun markt afpakken? En wat betekent dat voor de manier waarop uitgeefmerken worden ingericht en aangestuurd? Dergelijke vragen worden heel praktijkgericht beantwoord tijdens de negende Nationale Uitgeefdag, die uiteraard ook dit jaar weer georganiseerd wordt door Mediafacts, vaktitel voor de media- en uitgeefsector.

Uniek aan de Mediafacts Nationale Uitgeefdag is dat er inspiratie en reflectie is over onderwerpen die de totale breedte van het uitgeven aangaan. Dit geldt voor zowel de segmenten (dagbladen, publieksbladen, business-to-business, educatieve media en customer media) als de verschillende functiegebieden binnen het uitgeven. Want over welke vaardigheden en competenties moeten moderne uitgevers, hoofdredacteuren, marketeers, salesmedewerkers en IT-ers beschikken gegeven de impact van bovengenoemde toptrends?

Een kleine greep van de vragen en onderwerpen tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag:

- Wat zijn de laatste ontwikkelingen op social media gebied en hoe moet ik daarop inspelen?
- Hoe de hoofdredacteur van mode-glossy Grazia Twitter succesvol inzet.
- Advertentie-inkomsten bij papieren media lopen hard terug, terwijl het bij online schrapen blijft; hoe kan ik adverteerders toch weer meer aan mij binden?
- Hoe kan ik als uitgever de contentproductie efficiënter en succesvoller organiseren?
- Wat betekent dat voor de systemen die ik daarbij inzet?
- Technologie is key, maar hoe richt ik mijn IT in; wat doe ik bijvoorbeeld zelf, welke medewerkers huur ik in en wat laat ik in de ‘cloud’ regelen?
- Tablet publishing: een native app, of een mobiele website? En hoe krijg ik mijn adverteerders zover dat ze ook op de tablet gaan adverteren?
- De tablet als game changer in het onderwijs: wat betekent dat voor educatieve uitgeverijen?
- Inspiratiesessie over de rol van design voor de beleving van een (uitgeef)merk.
- Hoe grote bedrijven mediakanalen inzetten voor content marketing en wat kunnen uitgeverijen daarvan leren?

Meer informatie: http://www.nationaleuitgeefdag.nl/inschrijven/


Referenties

riengoed
"De juiste zichtbaarheid en vindbaarheid is voor een basisschool als Confetti van levensbelang. Realimpact brengt onze doelgroep in contact met ons en zorgt dat het daar niet bij blijft."
- Basisschool Confetti, Arnhem

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV