•  

Gastcollege: CRM & Klantloyaliteit

29 October 2012

Welke rol kan of moet een loyaliteitsprogramma spelen in het opbouwen van een klant relatie en hoe kan de organisatie daar het beste mee omgaan? Middels een praktijkvoorbeeld krijgt men inzicht in de stappen die een organisatie moet doorlopen om succesvol een CRM strategie te implementeren.

Peter-Paul Lemmens laat zien hoe de Bijenkorf overstapte van een ‘one size fits all’ klantbenadering naar een gesegmenteerde aanpak. Om dit doel te bereiken gebruikt de Bijenkorf, als een van de eerste bedrijven in Nederland, een volledige multi-channel strategie. Een combinatie van webshop-, tijdschriften, e-mails, ezines, sociale media en toepassingen voor smartphones. Peter-Paul legt bovendien uit wat de impact van de strategie is op zijn afdeling. Dit betreft achtereenvolgens het positionering van een vaste klanten programma, opdoen van klant inzichten en die toepasbaar maken voor het hele bedrijf, segmenteren, campagne management, werkprocessen definiëren en sturen op resultaat. In een multichannel omgeving.

Peter-Paul Lemmens is sinds 2008 werkzaam bij de Bijenkorf als Manager CRM & Insights. CRM behelst eindverantwoordelijkheid voor de P&L van het loyaliteitsprogramma: programmaregels, omzet, kosten en de outbound marketing naar alle gekende klanten (vaste klante, email adressen, App gebruikers, etc.). Insights omvat het geven van inzichten vanuit klant gegevens aan de gehele Bijenkorf (KTO, Produkt portfolio optimalisatie, prijs beleid, etc.). Daarnaast houdt Peter-Paul zich bezig met projecten waarin processen binnen de Bijenkorf verbeterd moeten worden. Eerder was hij werkzaam bij TomTom en France - KLM. Bij deze laatste was Peter-Paul Manager Customer Insights (a.i.) binnen de Marketing afdeling. Vanuit die rol gaf hij advies aan andere afdelingen binnen KLM over het ontwikkelen van nieuwe proposities, verbeteringen aanbrengen in processen, waarbij klantinzicht centraal stond.

Inschrijven
Kom op maandag 29 oktober 2012 naar dit speciale gastcollege voor studenten en alumni van Beeckestijn Business School. Het gastcollege wordt gehouden van 18.00 tot 21.00 uur bij ons op kantoor, Dodeweg 6A, 3832 RC te Leusden. Inloop is vanaf 17.30, wij zorgen voor broodjes en iets te drinken. Schrijf u snel in voor dit bijzondere gastcollege.

Datum: 29 oktober 2012
Naam: Gastcollege: CRM & Klantloyaliteit
Locatie: Beeckestijn Business School
Organisatie: Beeckestijn Business School
Prijs:  Gratis
Website: http://www.beeckestijn.org


Referenties

marte
"De samenwerking is PARSHIP zeer goed bevallen. Het project is professioneel opgepakt en we zijn voorzien van deskundig advies over de gehele linie."
- Marte Arink, Parship

Onze specialisten

Gerbrand van Barneveld
Adviseur Internet Strategie
gerbrand van Barneveld 300x201
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV