•  

De Experis ‘Experience’

18 September 2012

Vanaf april dit jaar zijn wereldwijd alle professionalbedrijven in ManpowerGroup, die zich bezighouden met werving, selectie en detachering van hoogopgeleide professionals, samengevoegd. In Nederland betekent dit dat Vitae, Jefferson Wells en Elan samen één nieuw merk vormen: Experis. Een naamsverandering, een nieuw merk én een fusie tussen drie organisaties in Nederland. Genoeg uitdagingen op het gebied van Internal Branding.

Vanaf 2011 wordt er gewerkt aan deze eenwording. Zowel klanten en professionals in het netwerk, als collega’s moesten bekend worden gemaakt met de nieuwe naam en de merkstrategie. Intern gold daarbij tevens de bijkomende veranderingen in de kernprocessen en de kansen die Experis gaat bieden in een nieuwe (economische) werkelijkheid.

Expeditie Experis
Om de transitie te symboliseren, werd in december 2011 Expeditie Experis georganiseerd. Een expeditie met twaalf collega's op South Georgia, Antarctica. Deze expeditie vormt de kapstok om op een bijzondere manier de transitie naar onze nieuwe naam te communiceren naar ons warme klanten- en kandidatennetwerk; voor de officiële lancering van het nieuwe merk. Het vormt bovendien de rode draad om het nieuwe merk en bijkomende veranderingen intern te laten landen. Dit laatste is vormgegeven in een interne expeditie naar Experis. Hierin werd in de regio’s volop aandacht besteed aan het merk Experis; Experis-waardig gedrag en praktische veranderingen. 

Werkbezoek aan Experis
Susan Reiner, Projectmanager HR-Communicatie van Experis, geeft een uitgebreide toelichting op de strategie en aanpak van dit grootschalige internal branding traject. Succesvolle en leermomenten komen aan de orde. Waar begin je, hoe ga je om met cultuurverschillen, wat is de rol van de leidinggevenden en breng je het merk tot leven. 

Programma
16.00 uur : Ontvangst

16.30 uur : Welkomstwoord NIMA

16.40 uur : De Experis ‘Experience’ door Susan Reiner

18.00 uur : Borrel 

19.00 uur : Einde

Entree: € 110, inschrijving verplicht.
Meer informatie: http://nima.nl/inspiration/evenementen/marketingkalender/evenement/de-experis-experience/


Referenties

riengoed
"De juiste zichtbaarheid en vindbaarheid is voor een basisschool als Confetti van levensbelang. Realimpact brengt onze doelgroep in contact met ons en zorgt dat het daar niet bij blijft."
- Basisschool Confetti, Arnhem

Onze specialisten

Ina Lambrecht
Social Media Expert
ina
Realimpact BV
Louise Michelstraat 4
6843TB Arnhem
Tel: 026-2100.202
KvK: 56362129

Realimpact DE
Hauptstrasse 22
39393 Gunsleben
Duitsland
Sitemap | Disclaimer | Privacy Statement | Copyright © Realimpact BV